۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

نود سبز با حضور مردی سبز




دیشب برنامه نود یه برنامه دیگه بود. اینکه برو بچه های جنبش ملی سبز ایران تصمیم گرفته بودن به گزینه آخر مسابقه اس ام اس این برنامه رای بدن به کنار , روی صندلی مهمان این برنامه کسی نشست که بعد از نزدیک به چهار سال حرفهایی زد که مدیریت ورزشی محمود احمدی نژاد و نوچه اون علی آبادی رو کلاً به چالش کشید.

محمد دادکان دیشب به نظر من تا جایی که میشه در رسانه رهبری انتقاد کرد و کوبید و ....

خلاصه بگم هر کاری خواست (البته با محدودیت های موجود) کرد.

فقط اینقدر بگم که مدیران و مسئولان تا جایی که میشد وقت برنامه رو گرفتند .(برای تکرار سریال بانو!!!!!!)

اینجا باید به زیرکی عادل فردوسی پور در دو مورد اشاره کرد.

اول طراحی سوال بود , قا
عدتاً به هر کسی این سوال رو میگفتی اگر از فوتبال ما چیزی حالیش باشه به گزینه یک رای میده یعنی ضعف مدیریتی , اما با شیوه طراحی سوال پیروز شد چرا؟
چون محال ترین گزینه بیشترین رای رو آورد.

دومین کار عادل این بود که قبل از شروع صحبت با دادکان گفت که حداقل نود دقیقه فرصت هست که بعدش اگر وقتشون سانسور بشه مردم بدونن.(چون فردوسی پور حدس این کار رو از طرف حراست صدا و سیما میزده)

ولی نکته ای که
من میخوام بهش اشاره کنم تعداد فوق العاده ای بود که دیشب قدرتنمایی کردن , اول باید به مشکلی که برای بعضی از شهر ها به وجود اومد اشاره کرد مثل تبریز که ارسال اس ام اس سخت بود , دوم خیلی دیر این قضیه مطرح شد ( تقریباً از اول صبح) برای اطلاع رسانی , در آخر هم بعضی از دوستان و همینطور دشمنان حول و حوش بعد از ظهر شروع کردن به عملیاتی مبنی بر منتفی کردن این داستان و یا منصرف کردن مردم , استدلالشون هم این بود که چون مخابرات وابسته به سپاه با این کار درآمد زایی میشه براشون , من باید خدمت این دوستان بگم که این سپاه شیطان اینقدر درآمد های جانبی و رانت ها و معامله های کلان ایران زیر نظرش هست که با یکی دو میلیون اس ام اس چیزی جا بجا نمیشه!

خلاصه با این همه تفاسیر و با تمام مشکلاتی که بود حدود 1,850,800 اس ام اس ارسال شد که حدود 1,130,145 آن برای گزینه
آخر بود , که اگر برنامه در وقت قانونی اجرا میشد قطعاً به دو میلیون میرسید !

و این یعنی ما بی شماریم چون این تنها کسانی بودند که
  1. جوانان و علاقه مندان به ورزش
  2. کسانی که به موبایل و تلویزیون دسترسی داشتند
  3. کسانی که از قرار جنبش با خبر بودند
  4. کسانی که محدودیت ارسال نداشتند
و در آخر این یه چیزی حدود یک بیستم یا یک بیست و چهارم تعداد تخمینی جنبش سبز ما بود .





۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

از این همه توهم و بچه بازی تون خجالت می کشم خدا رو شکر شماها از بچه های دانشگاهی و قشر فرهیخته جامعه نیستید و الا اگه قرار بود جامعه به دست افرادی مثل شما بیوفته عاقبت کار ما چی می شد خدا می دونه . و خدا رو شکر که دشمنای ملی گرایی و وطن پرستی و دشمنای دینمون افرادی مثل شما هستند که بسیار بسیار سبک فکر می کنند و مسائل بچه گانه ای مثل اس ام اس به یه برنامه ورزشی رو دست آویز قرار می دن . یکی از دوستام به من اس ام اس داد و التماس می کرد که گزینه آخر رو انتخاب کنم . یکی دیگه به دوست دخترش اس ام اس می داد و تهدید می کرد .... یکی دیگه تمام خطهای ایرانسل اعتباری شو از تو کشوهاش در می آورد .... اینها یعنی چی ؟؟؟ اگه من جوون ایرانی اصیل مثل شما بخوام فکر کنم یعنی کیف انگلیسی رو قبول کردم . جنس من از جنس ملی گرا و وطن پرست و استقلال خواهه . مسلمون نیستم و یه ارمنی هستم ولی به شما مسلمونها که با یه باد رنگ و روتون عوض میشه تاسف میخورم . الان حمایت از جنبش سبز که انگلیس تو ایران راه انداخته مد شده و فقط یه مد هست . پیشنهادمی کنم یه کمی تاریخ معاصر رو بخونید

سام طهرانی گفت...

دوست عزیز شما که میگی ارمنی هستی و دم از تاریخ و از این چیزا میزنی اون کتاب تارختو باز کن و سرنوشت حکومت های مستبد رو یه ورقی بزن .
گرچه با این ادبیاتت ثابت کردی که نه تنها از قشر تحصبل کرده نیستی بلکه یکی از افراد ساندیس به دست هستی.
فیلم کیف انگلیسی رو دوست داری؟

ايراني سبز گفت...

اين آقايي كه به عنوان يك ارمني و از سوي قشر فرهيخته و تحصيل كرده حرف مي زند، گويا جزو ستون نويس‌هاي كيهان هم هست. ادبياتي كه سرشار از تاسف و خجالت و انگليس خبيثت و از اين قبيل لغتهاست، ديگر مدتهاست كه از مد افتاده! اما خيلي برايم جالب است كه ايشان از كدام دشمنان و كدام دين حرف مي‌زنند؟ اگر ارمني هستند كه ديگر چرا سنگ دين حكومت را به سينه مي‌زنند. اگر ميهن پرست هستند كه قاعدتا از سيستم فعلي نبايد دلخوشي داشته باشند. ضمنا اگر هنوز ايشان به قدرت آن چيزي كه من اسمش را رسانه‌هاي فردي مي‌گذارم (همچون اس ام اس) پي نبرده‌اند پس بايد ايشان را هم از بقاياي اصحاب كهف به حساب بياوريم كه تازه بيدار شده‌اند.

ناشناس گفت...

خيلي كار عادل فردوسي پور جالب بود ثابت كرد شما 2 ميليون بيشتر نيستيد .

مریم گفت...

راست گفتی ما دو میلیون بیشتر نیستیم .
شما چند نفرید 25000 نفر؟؟؟

ايراني سبز گفت...

خانم مريم به نكته جالبي اشاره كردند. سبزها اگر لازم شود، حتي در يك برنامه تلويزيوني ورزشي دو ميليون دو ميليون شركت مي كنند، اما غيرسبزها (سياه‌ها يا شايد هم روسياه‌ها) حتي با ضرب ، زور، تشويق، تبليغ 24 ساعته در تلويزيون ، حمل و نقل رايگان با مترو اتوبوس و كاميون، سانديس و ساندويج مجاني، پاداش و اضافه حقوق و خيلي خيلي مزايا ديگر تعدادشان در راهپيمايي حماسه وارشان به دو ميليون كه هيچ، به يك ميليون هم نمي رسد. آره! واقعا فردوسي پور به سادگي خيلي چيزها را ثابت كرد اما كو چشم بينا!

مریم گفت...

اصلاً که چی مگه میخوایم جنگ تن به تن کنیم که تعداد رو بشماریم , شما قشر روشن فکر و تحصیل کرده و آزادی خواه حاضر در جنبش سبز رو با افرادی که به خاطر ساندیس و ساندویچ حاضرن از زندگیشون بگزرن و شرف و شخصیت خودشون رو بفروشن , یا کسانی که برای پول و مقام حاضرن هر تعداد آدم بکشن و جنایت کنن یکی میکنی؟

سبز ترین سبز اندیشان گفت...

این رو بهتان بگویم که تمام اعضای هیئت علمیه ی دانشگاه ها بیشتر از 99در صد طرف دار جنبش سبز هستند. و ما جوانان نیز. جوانانی که آینده ی کشور را می سازند. ما جاودانه ایم چون خدا با ماست

تقريبآ سبز گفت...

راستش آقاي ناشناس كه يه قسمتهايي چرند ميگفتن ولي منم به هيچي مطمئن نيستم. اين جنبش سبز هرچي كه هست درست يا نيمه درست كامل يا ناقص واسه اتحاد مردم براي اعتراض به اين دولت جنبش خوبيه. اينكه اكثر مردم سبزين حداقل تا حدودي شكي توش نيست يا اينكه اكثر مردم با تحصيلات جز اين جنبشند. ولي تحصيلات و... مهم نيست فقط لازمه چشاتو باز كني و اينهمه ظلم و جور رو ببيني! اينهمه بدبختي و اينهمه عقب افتادگي. چيزي كه معلوم و مسلمه اينه كه هيچ راهي براي گفتن حرفاشون و اعتراض ندارن هيچ راهي! بنابراين به نظرم سكوت و تحريم و حتي دادن SMS نه تنها ابلهانه نيست بلكه خيلي زيركانه و انديشمندانه است و شمايي كه هيچ وقت نميخواي اعتراضي كني و هيچوقت درك نميكني چقدر حس بدي هيچوقت نتوني حرفت رو بزني اعتراض كني پيشنهاد يا انتقاد كني. هميشه بايد بموني و ببيني چجوري واسه خودشون بر تو و كشورت حكومت ميكنن! اين يعني نداشتن آزادي!
تا بوده چنين بوده تا هست چنين هست
جمعيت سبز خيلي بيشتر از اين حرفاست ولي هماهنگ نيستن و شايدم ميترسن!
اينكه 2 ميليون بيشتر SMSندادن واسه همين عدم هماهنگي بود بيفايده دونستن اينكار و ترسيدن و امكاناتش رو نداشتن و خراب بودن خطها و خيلي چيزاي ديگه!
به اميد روزي كه هممون يه هواي تازه تنفس كنيم

سامی بچه خوزستان گفت...

درود به همه بچه های سبز

با کم کردن امکانات نمیتونن جلوی پیروزی ما رو بگیرن

یه مشت ساندیسی خز بیشتر نیستن

ارسال یک نظر