۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

بیانیه هفدهم شاید جهشی خیره کننده

(در این متن سعی شده از بیان کلیشه ها و نکاتی که استادان سبز من قبلاً ایراد کرده اند جلوگیری شود)

بیانیه بسیار خوبی که مهندس موسوی عزیزمان به تازگی منتشر کرد نشان دهنده شخصیت وشعور سیاسی بسیار بالاشون بود.

درسته خیلی ها حتی از مردم سبز هم انتقادهایی به این بیانیه داشتند و میگفتند که ایشون با این بیانیه مقداری عقب نشینی کردند و یا مثلاً دولت کودتایی رو مشروع دونسته اند.

ولی به نظر من و خیلی های دیگر این طور نیست , نباید به این بیانیه سطحی نگاه کرد , این بیانیه نه تنها نشانی از عقب نشینی ندارد بلکه کاملاً رو به جلو بود.

میدونم در این چند روز خیلی تفسیر ها از این بیانیه شنیدید اما من هم نظرات خودم را میگم اگر دوست دارید بخوانید گرچه من خلاصه نوشته ام :

همونطور که گفتم این بیانیه بسیار رو به جلو بود , حتی میشه از اون به عنوان یک جهش یاد کرد.

مهندس موسوی در این بیانیه به خودجوش بودن حرکات مردم و بی تاثیر بودن دعوت از طرف اشخاصی مثل آقای کروبی اشاره داشته .

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است , اشاره ایشون به مسالمت آمیز بودن راهپیمایی ها فقط برای مزدوران حکومتی همچون علم الهدی , خاتمی از جنس احمد یا رانت خور های دیگر خواندنی است .(باری یاسین در گوش ... خواندن است)

باز هم آقای موسوی اشاره ای داره داره به تحریک از طرف افراد لباس شخصی و یا سربازان حکومتی که با هدف قبلی قصد به خشونت کشیدن تجمعات را دارند.

یکی از بخش های بسیار خوب این بیانیه قسمتی است که از بازداشتها و اعمال خشونت و توقیف روزنامه هیچ چیز جز ریزش و رفع بیش از پیش مشروعیت این نظام هیچ چیز به دست نخواهد آمد.

مهندس موسوی با بیان این بخش به نحوی که مشکلی به مشکلاتشون اضافه نشه اعلام میکنه اگر حکومت دنبال راه حلی برای حل و فصل شدن این قضیه نباشد دیگه با خودتونه , که خود این بخش هزاران معنا داره که حوصله بیانش از حوصله این پست خارجه.

بی فایده بودن دستگیری ها , خروج نخبگان سیاسی (یعنی فعالیت تک حزبی) , قتل و اعدام اشخاص مهم جنبش و توهین به اکثریت ملت هم از دیگر نکات است.

به نظر من مهندس سبز کشورمون بسیار با سلیقه داره راه رو ادامه میده اگر شما به معماری ها و آثار آقای موسوی هم توجه کنید حسن سلیقه ایشون رو خواهید دید .

به نظر من آقای موسوی دیگه احمدی نژاد رو آدم حساب نکرده و میدونه که اون یک مهره است که هر لحظه ممکنه از بازی بیرون بره برای همین اشاره داشته به مسئول شدن دولت در مقابل مردم و مجلس و همینطور عدم حمایت های غیر معمول (فکر میکنید چه کسی این حمایت ها رو انجام میده) که خود این یعنی سقوط دولت به قول دکتر سازگارا کودتایی اجنبی ساخته.

این رو برای عزیزان داخل ایران که از رسانه های آزاد محروم شده اند میگم خیلی از اشخاص این بیانیه رو مهم ترین و تاثیر گزار ترین بیانیه آقای موسوی میدونند.
یک نکته ریز هم میشه پیدا کرد که در پیشنهاد دوم ایشون کلمه "انتخاباتها" رو استفاده کردند یعنی نه تنها ریاست جمهوری بلکه مجلس ,
خبرگان رهبری , شوراهای شهر و... که این هم بوهای بدی برای حکومت خواهد داشت.

به هر حال این عمل مهندس میرحسین موسوی عکس العملی خواهد داشت شما به اراجیف کسی مثل علم الهدی , احمد خاتمی , جنتی لعنتی یا اون محسن رضایی (در مورد محسن رضایی خیلی حرف دارم ) توجه نکنید اینا پارس میکنند از ذهن مردم فراموش نشند.

این بازی سیاسی یک بازی فرسایشیست نباید انتظار داشت خیلی سریع به نتیجه رسید چون در اون صورت احتمال این هست که با یک دیکتاتوری دیگه مواجه بشیم.



۲ نظر:

ناشناس گفت...

آب تو هاون میکوبی سام

تو جهنم باید مثل سگ کنار اون موسوی حرامی وق وق کنی.

مگه ما میزاریم چهار تا حرام زاده مثل تو مملکت رو به آشوب بکشن
.

سام طهرانی گفت...

دوست یا دشمن نه چندان عزیز
شما یا ادبیاتی که استفاده کردی شان و شخصیت و مرتبه خودتو نشون دادی و از قدیم هم گفتن که "از کوزه همان بطراود که در اوست"
بنا براین احتیاجی به پاسخ دادن به اظهاراتت نیست.

شما ساندیست رو بخور تا کیک ها بره پایین

ارسال یک نظر